FöRELÄSNINGAR

Linda föreläser om effektiviteten i företagskulturen och hur man skapar ett hållfast varumärke. Hon är uppdaterad med senaste forskningen och månar att visa respekt för de ämnen hon talar om.

 VEM ÄR DU OCH VEM ÄR DE ANDRA?

  • Har du någonsin känt att du inte får säga din åsikt på ett möte  eller att någon på ett möte raddar upp för många decimaler?  Eller är det du som maler på under ett möte eller alltid vill stå i centrum? Eller är du alla?
  • Detta är en del av DISC-teorin, även kallad de fyra färgerna. Alla är lite av alla färger men vi har alla ett grundbeteende. I denna underhållande föreläsning visar Linda upp de olika färgprofilerna och gör det lätt att identifiera kollegor, vänner, familj eller partner i någon av färgerna.
  • Linda berättar och jämför de karaktäristiska dragen hos varje färg och berättar för-och nackdelar hos alla. Att ha kunskap om färgerna hos personer göra att man kan fördela arbetsuppgifter enklare och skapa ett bra och starkt team. 

Konsten att skapa och driva en prestationskultur

  • Vem har inte varit på ett möte där det pratas om vinnande företagskulturer, och hur man ska komma in varje dag med motivation och inspiration med en stänk av kreativitet och en hel lass med arbetsglädje? Men hur kan man applicera det i vardagen och få det funka? 
  • Linda använder sig av den senaste forskningen om hur man kan använda framgångmodellen och vilket steg som passar att ta först för att förändringarna ska hålla i sig. 

Effektivisering Så här kopplar ni värdegrunden till resultat

  • Undersökning och forskning visar tydligt att företag med hållbar och viljestark värdegrund är de som är mest framgångsrika och attraktiva. Deras atmosfär och aura är roligare att jobba i och lockar till sig lojala kollegor och anställda samt inspirerade samarbetspartners och trofasta kunder. 
  • I denna föreläsning ger Linda Hammarstrand  värdefulla och inspirerande exempel på hur organisationer kan göra för att börja sin väg i att använda värdegrunden som en framgångsfaktor och för att bli ett stabilt företag med återkommande kunder och anställda som stannar.